Stallet!

Precis kommit hem från stallet! Träffade Djannika och Amadeus för första gången! Allt kändes bra. Jag Djannika är båda servitriser som gillar hästar=) Klickade direkt med henne och Amadeus som va ute i hagen när jag kom, han va den ända hästen som kom fram direkt och ville bli kelad med!
Amadeus är ett 6årigt varmblod som har gått 3 lopp som travare och nu ska omskolas till ridhäst.
Vilket jag har gjort förrut=) så Tror det ska gå bra nu också!

Sen kom då Djannika och vi tog in honom och började pyssla om honom och snacka massa.
Sen gick vi in i ridhuset så fick han springa lite, sen tillbaka till stallet och klä på honom sadel och träns sen hoppade hon upp i sadlen och trillade av. Inget allvarlig det gick så sakta så ingen fara och amadeus bara står och tittar och skämms över att han blev rädd. (en jacka trillade ner och han hoppar åt sidan) Sen upp igen rida ett par minuter så fick jag hoppa upp. Första gången på 6 år som jag red. Tror det gick helt ok. Va stel frusen om händer och fötter men kändes helt okej.

Sen mockade vi pratade lite mer skit och sen åkte jag hem!

Så nu sitter jag här.
Jag ska dit minst en dag till denna veckan så får vi se sen om hon vill ha mig men det kändes bra så tror inte det ska bli några problem!

Nu ska jag hoppa in i duschen!

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback