Långpanna....

Idag ska jag jobba långpanna. Vilket i vanliga fall innebär 12-22 men eftersom vi har en del sjuka ska jag börja redan 11 idag och eventuelt jobba till 02 bara 4 timmar mer och när man jobbar så länge ändå så kan man lika gärna ta dom också.. Blir ju bra med pengar som alltid är min motivation när man börjar bli trött.

Imorn är det äntligen Torsdag vilket innebär DANS =) Börjar med en timmes house sen direkt på Street avancerad i en timme (brukar bli lite mer) och det roligaste till sist! Ragga=) så blir ca 3½ timmes dans. Vilket är ingenting mot innan jag började på Brogatan då jag dansade 10 timmar i veckan, men jag får dansa iaf vilket är det viktigaste för mig...
Lite beskrivning av stilarna på Torsdags lektioner (klippt från http://attitude69.com/)

Housedance
En rytmisk up-tempo dans med mycket fotarbete. Stilen är inspirerad av step, afrikansk dans, jazz mm
Streetdance
Fylld av explosiv energi och attityd. Streetdance ett samlingsnamn för alla danser som uppstått på gator o klubbar. Till streetdance tillhör Breaking, Newstyle, Hip-Hop, Lyrical, Krumping, Funk, Locking och House mm.
Ragga
Ragga har mycket influenser från t.ex. afrikanskt, hip-hop och raggae. Trenden bara växer och det beror på musiken som man
knappt kan stå still till, och att dansen är så "fri." Det ligger lite teknik bakom att kunna skaka rumpan, men man är fortfarande väldigt fri som dansare och koreograf.

Nu ska jag kolla ett avsnitt av the Hills innan jag ska bege mig till jobb=)

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback