Drömmar om vinskola...

Sitter och försöker plugga lite om viner... Jag har ju bestämt mig för att jag vill satsa på mitt nuvarande yrke men för att kunna komma någonstans och faktiskt inte bara springa med tallrikar som en kamel måste man satsa och ha kunskap.. Jag vet att jag (för det mesta iaf) är grym på mitt jobb, men jag fattas kunskap om dryck! Mat kan jag väldigt mycket om och är min starka sida eftersom jag jobbat som kallskänka ett par år.

Men planen är (fortfarande hoppas jag) Sommelierskola i sep 2011. Så nu tänkte jag försöka plöja mig igenom massa böker om öl, vin och annan dricka innan dess så man får lite kött på benen och så jag blir bättre på mitt jobb så länge.
Så just nu kämpar jag mig igenom Nya stora vin skolan. Är på sida 32 av 249 så har gaaaanska mycket kvar. Man ska ju inte bara läsa, man måste ju bearbeta informationen också så jag kommer ihår vad jag läst =) haha

Nej ett par sidor till sen bär det av till jobbet...



Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Mia

Det fixar du lätt gumman!! :) Puss

Postat av: Anonym

det lät ju spännande pernilla =)

2010-05-11 @ 21:14:51
URL: http://laiiner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback