Så mycket död...

I går var en dag som för mig var helt underbar! Jag och min älskade fixade fika, körde till Vallåsens skidanlägning och åkte bräda och skidor, pussades mycket och hade bara en helt perfekt dag tillsammans. Men....

När vi väntar i kön för att baby skulle hämta ut sina skidor kommer en liftkille på skoter och frågar efter en kvinna. Sonen till denna damen ger sig till känna och dom tillsammans flyr snabbt som vinden upp i baken igen där det är en stor folksamling. Två minuter senare kommer brandbil och 2 ambulanser. Sen va det inte mer med det liksom.

Fram till ett gäng som också väntar på att få hyra får ett telefonsamtal av sin polare som är uppe i backen att en man hade dött i hjärtinfarkt mitt i backen.
Sen blev det vår tur och damen som står inne och provar pjäxor visar sig vara damen dom sökte innan. En annan dam troligen vännina kommer in och förklarar vad den döde mannen hade på sig och kvinnan brister ut i paniken och säger att det är Torsten, hennes man. Så dom springer till ambulansen och när vi fått hyra Rickys skidor ser vi hur dom leder in damen i den andra ambulansen...

Så hemskt. En myssig dag med familjen slutar i en sån katastof... Det fick mig att pussa lite extra på min prins!

När vi sen ska lämna in rickys skidor ringer min mob och det är min ena kollega som undrar om jag kan täcka för henne för hennes farmor fick åka in akut till sjukhuset och dom skulle in och ta förväll av henne.

När vi sen kommer hem och har båda två somnat framför tvn så ringer min mobil. Det är min mamma som ringer för att berätta att en 25årig kille från min hemstad har blivigt mördad, hon vet att jag vet vem denna killen är eftersom jag har berättat om hur han kämpat med sin lungcancer och många av mina vänner känner honom mycket väl. Ingen vet än vad som hänt mer än att han hade synliga skador på kroppen...
Så det hölls en minnes stund för honom på torget i Eslöv igår där jag misstänker MÅNGA av mina vänner deltog.
Eftersom jag inte kände honom utan bara har gemensamma vänner har jag inte där att göra men om mina vänner som kände honom läser detta så finns jag här för er och lyssnar mer än gärna om ni vill prata!!!

Så mycket död på en och samma dag gör mig bara så ledsen....

Men nu måste jag rusa till tåget. Jobbar 12-22 idag så blir nog dåligt med uppdatering!!

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Lina

creapy med så mkt död :S jag kännde oxå till sonny som hade lungcancer :( den stackaren.. man vet knappt vart man vågar bo längre...



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback