Härliga Jasmine...


Idag var det min dag att ha Jasmine =) Hon bryr sig minsan inte om mina utslag i alla fall...
Mockade och fixade en del i stallet, skrubbade en vägg bla... Sen borstade jag henne i ca 40 min innan vi red ut en sväng.
Hennes ägare hade haft problem med att hon rusat igår så jag var ganska tuff mot henne från början så hon fick jobba rejält hårt idag, det är en sak som är säker.
Jag brukar inte direkt bry mig om hon går i form och på tygel eftersom jag är där för att hon ska komma ut och ha roligt, men idag kände jag att det var läge för ett rejält pass. Hon gick jätte fint fast hon tramsade lite med att skulla gå ut på åkern och stanna upp. Men galoppen var helt underbar, jag bara lät henne springa och springa tills hon blev trött.
Sen när vi skulle trava av gör hon ett bocksprång så att jag så fiiiiint seglar över hals och huvud och landar på grusvägen framför henne... Jag börjar asgarva åt mig själv! Var verkligen inte berädd på det och hon bara stod och tittade på mig och skämdes. Men vi kelade lite sen hoppade jag upp igen och fortsatte ridturen...

Hade så gärna åkt dit igen nu ikväll, inte för att rida utan bara mysa lite med henne...
Men får vänta tills lördag. Då tänkte jag vi skulle rida ut barbacka en sväng bara och sen på söndag blir det nog en lång härlig ridtur utan någon press på henne...
Utan bara för det är roligt...


Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback