Matupplevelse!!!

Igår var jag Sara, Johan och GrAnders på Prins Bernhard och åt en special komponerad avsmakningsmeny ala Kjelle!!
Första rätten var Kalixlöjrom med picklad potatis, dragonmousse och rödlök! Så himmla god början på kvällen!

Nästa rätt var Rimmad torsk “Moules Frites” Vilket innebar att det var en tunt skivad rimmad torsk men musselgele kanske man kan kalla det och cest på potatis som friterats! Åter igen sjukt gott!
Till detta drack vi en petit chablis!

Tredje rätten var ankrillette med syrad lök och rödvinsky! Min favorit av kvällens alla rätter!!! Till det drack vi ett italiensk rött vin!

Fjärde rätten pocherad torsk med confiterad äggula, potatis pure och rökt sidfläsk! Åter igen tokgott Till detta drack vi ett vitt italienskt vin.

Nummer fem blev sotad oxfilé med grönärtscème där var något mer men det kommer jag inte ihåg. Gott åter igen...

Rätt nummer sex blev en ost med marmelad och nötbröd! Ost är alltid lika gott =)

Nummer sju blev variation på voilglass! Helt otroligt gott.

Sista riktiga rätten blev Citron Tarte med maräng! Helt tokigt gott. Syrt och sött... mmm

Till dessa sista rätterna drack vi ett spanskt dessertvin.

Till sist blev det kaffe och chokladgott=)

Detta var den bästa matupplevelsen jag någonsin varit med om!

Tack Kjelle för denna upplevelse och tack Sara, Johan och Anders för en fantastisk kväll!

Tjingeling



Kommentarer
Postat av: Diana

Å var var jag??? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback